Rekomendasi Traveler SIM Card di Jepang: b-mobile

Jaman sekarang, kalo jalan-jalan kayaknya harus mesti kudu wajib tetep konek internet. Entah untuk cek google map, cari info tempat, atau sekedar buat aplot foto-foto di instagram. Saya juga gitu. Haha. Pas tanya-tanya soal jalan ke Jepang, semua temen saya bilang “asalkan ada internet aman deh”. xD

Jadilah saya googling soal Portable WiFi dan Traveler SIM Card. Berhubung saya cuma sendirian, akhirnya opsi portable WiFi saya coret. Kayaknya itu lebih cocok buat rombongan karena bisa di-share ke multiple device. Setelah membandingkan beberapa website, akhirnya pilihan saya jatuh ke b-mobile visitor SIM Card.

Beberapa keunggulannya:

  1. Murah. (2380 yen setelah pajak). Kayaknya ini SIM Card paling murah yang saya temui. Kalau dikirim ke hotel, free delivery fee. Kalau mau diambil di kantor pos airport, ada biaya tambahan 200 yen.
  2. Unlimited data use. Yupp, unlimited data use! Saya bahkan sempet pake SIM Card ini buat streaming radio selama 2 jam x 3 hari! Ini gara-gara Bang Mumun dapet job baru jadi DJ di Arirang Music Access. LOL. Di websitenya dibilang speednya bakal turun kalo pake data lebih dari 1 GB selama 3 hari berturut-turut, tapi kayaknya walopun diturunin tetep aja speed-nya lumayan. Haha.
  3. Masa aktif 14 hari. Nggak ada pilihan lain, nggak bikin ribet. Di beberapa website, ada yang mesti milih 3,5,10 hari dll. Ribet dah. Dan enaknya SIM Card ini, kalo tinggal di Jepang lebih dari 14 hari masih bisa diisi ulang. Dan kalo udah beres dipake, bisa tinggal dibuang. Lebih enak kan daripada Portable WiFi yang mesti dikirim balik ke provider?
  4. Cocok untuk hampir semua tipe handphone. Ada pilihan Nano, Micro, dan Regular SIM Card. Selama handphone-nya nggak di-lock, harusnya sih bisa pake SIM Card ni. Kalo masih nggak yakin, silakan cek supported device-nya.
  5. Network Coverage oke. Saya cuma nyobain di Tokyo, Kyoto, an Osaka sih. Tapi selama saya pake, selalu ada networknya deh. Dia pake jaringan NTT Docomo soalnya.
  6. Prosesnya gampang. Saya book online dan minta dikirim ke hotel. Saat book, kita udah bisa pilih mau dianter jam berapa. Dan saat ngirim pun mereka kirim konfirmasi email ke kita jadi bisa di-track.

Kelemahannya:

  1. Data Only. Yup, untuk tipe yang saya pakai cuma bisa untuk internetan. Buat saya sih nggak masalah soalnya kebanyakan kontak keluarga dan temen pake online chatting app macem whatsapp, line, kakao. Kalo ada yang butuh voice call & text message, SIM Card tipe ini nggak cocok.
  2. Nggak bisa ngubah tanggal mulai/pengiriman. Setelah booking, kita nggak bisa ngubah tanggal mulai pemakaian atau tanggal pengiriman. Jadi pilih baik-baik!
  3. Set APN Manual. Jangan lupa set APN! Sebenernya otomatis ada pilihannya juga sih. Cuma supaya yakin, saya set manual juga sesuai petunjuk mereka. Tapi anehnya, beberapa kali muncul notifikasi kalo APN belum di-setting padahal internetnya bisa dipake. Well, kurang tau hp atau SIM Card-nya yang bermasalah. Tapi selama internetnya jalan, no problemo. Haha.

Jadii, kalo ada yang mau ke Jepang silakan coba pake SIM Card ini. Berdasarkan pengalaman, I highly recommend this one! Sempet nggak yakin dengan kualitasnya karena harganya yang jauh lebih murah dibanding SIM Card lain. Tapi ternyata harga murah bukan berarti kualitasnya murahan. Hehe.

Japan Trip – Part 5 : Amazing Osaka and How It Ended with Another Drama

I arrived in Osaka at my 7th day night. My hostel is near Dobutsuen-Mae Station. It’s called Hostel Backpacker Toyo. This time I took a single room instead of the dorm one. I slept really well that night. My condition got a lot better the next day. As I told you on the previous post, I didn’t prepare my Osaka trip well. I didn’t have exact plan for that day. Since I already bought Osaka Amazing 2-Day Pass and asked TIC staff in Kyoto for recommended places, I checked whether the place I want to visit was open or not. All the places I visited in Osaka are already included in Osaka Amazing Pass. The pass also covers subway and bus fee. It’s super awesome. Check more about the pass here.

Continue reading

Japan Trip – Part 3 : Tokyo Tourist Mode

It was my 4th day. RP had 2 fansigns that day, but I’ve had enough CDs and only had 2 more days in Tokyo before moving to Kyoto. So, I started my tourist mode. My first destination of the day is Asakusa area. I went to Sensoji Temple and Asakusa Shrine. Near the Kaminarimon gate, there’s Nakamise Shopping Street where we can find a lot of food and unique stuffs for omiyage (souvenir). When I was taking picture near Kaminarimon gate, someone approached me and asked if I’m Indonesian. And we ended up taking picture for each other. Haha. Her name is Mbak Dewi and currently taking course in Nara Woman University. She was also there by herself. But too bad she already entered the temple area and need to move to next destination, so we can’t travel around together. But we exchanged facebook friend request. Hehe.

Continue reading

Japan Trip – Part 2 : Fujiko F. Fujio Museum & All Royal Pirates Stuffs

It’s the second day! As you know, one of my (strongest) reason to come to Japan is to watch RP concert. Haha. The concert was in Kawasaki area. So I couldn’t really use my Tokyo Subway Ticket that day, I only used Suica. And since Fujiko F. Fujio Museum (Doraemon Museum) is also in Kawasaki, I went to the museum in the morning. I already bought the ticket for 10am in the airport. Learn how to buy the ticket for Fujiko F. Fujio museum here. The admission to the museum is maximum 30 minutes after the time on the ticket. But, I was kinda late that day. I arrived at the Noborito Station around 10.25am. I run to find the shuttle bus to the museum. I was worried if I can’t make it before 10.30am. But at the end. I arrived at the museum around 10.35am and they still let me in. Fyuhhh.

Continue reading

Japan Trip – Part 1: The VISA Drama and Arrival

How are you guyss? I hope you’re doing well!

Sooo, last month I finally went to Japan. And it’s all because of Royal Pirates (RP). Haha. When they announced that they will have concert in Japan, and that time there’s still no news about Korean concert, I was very tempted to go. And yeah you know how it ended up, I impulsively bought my plane ticket to Japan. Since the concert is on February 11th & 12th, I bought my ticket for February 11th and planned to come to their concert in 12th and then traveling around. I booked my flight back from Osaka for February 19th. It’s 9 days in total, the longest trip I’ve ever done.

Continue reading

Hanok Stay Fall 2015 Event by Korean Tourism Organization

Hanok (한옥) is Korean traditional house. It has environtment-friendly characteristic considering its surrounding, lands and seasons. It’s shown from structure’s inner layout to building material which were used. Hanok house has special design for cooling interior in summer and heating the interior in winter. You may already heard about Ondol, a floor-based heating system used in Hanok. Hanok house use natural materials such as soil, timber, and rock which are recyclable and do not cause pollution.

If you want to see hanok house, you can come to Bukchon Hanok Village or Namsangol Hanok Village in Seoul. You can also see hanok that remodeled into cafe or restaurant in Gahoe-dong and Gye-dong, Jongno-gu, Seoul. Here’s compilation of recommended hanok restaurants in Seoul: link. There are also some hanok villages in other cities, such as Jeonju Hanok Village, Hahoe Folk Village (Andong, Gyeongsangbuk-do), and Korean Folk Village (Yongin, Gyeonggi).

You can stay on this hanok house, because there are a lot of hanok house operated as guesthouse. Just google “Hanok Guesthouse” and you’ll get a lot of results or you can also go to this link. If you’re personal blogger, have many interest in Hanok house, and will be in Korea during October 22-23, here’s a chance for you to stay on hanok house! Korea Tourism Organization (KTO) currently has this Hanok Stay Fall Event.

Hanok Stay Fall Event 2015 – KTO

Who can participate? Everyone who has big interest in Hanok and has personal blog
Event period: October 1-20, 2015
How to join?
1. Post about the event on your blog
2. Leave your post link on the comment section of this page *it’s easy, isn’t it?*
Put 한옥스테이로 떠나는 가을 여행 as your post title or you can also #한옥스테이 and #한옥스테이 가을이벤트 as tag.
Winner announcement: October 21, 2015 18:00
Prize:
1. 1N2D Hanok Stay Tour (15 people)
2. Mobile Giftcon (30 people)
Tour period: October 22-23, 2015

Let’s joint the event! 😀