My Love From The Star Exhibition

Have you ever heard of My Love From The Star or You Who Came From the Stars? This drama aired last year and it’s super popular. Even an Indonesian production house plagiarized this drama #ehemkauyangberasaldaribintang. This drama is about Do Minjoon (Kim Soohyun), a handsome alien who landed on earth 400 years ago but never ages, and a top Hallyu star Cheon Songyi (Jeon Jihyun). Because it’s romantic drama, yeah you know at the end they fall for each other. But it’s not easy for them to be together, there are second leads, evil brother of the male second lead (which i think the best part of this drama) that make the thing more complicated. Well, it’s DRAMA afterall! lol. I watched this drama even though I couldn’t finish it. A lot of people think Cheon Songyi’s personality is adorable, but I found her personality is kinda annoying sometimes xD. And I ended up liking the male second lead character, Park Haejin, much more than the main lead, Kim Soohyun. Hahaha… #secondleadsyndrome

But when I read that there’s an exhibition where we can see the drama set, I was curious. The last time I went to Ilsan for Show Champion recording, I passed by KINTEX where the exhibition located. But I didn’t have enough time to visit it. So, when I saw there’s 1+1 promo for 20.000 KRW in Trazy and shuttle bus is included, I booked it in a second.

Continue reading

Advertisements

2/4 Seasons: First Fall & Winter

Hellooo, it’s been a long time!

I have a lot of things on my draft, but I can’t wait to post about this! Finally, after 24 years, I can see snow with my own eyes. Not on the movie, but real life. I can even touch it! Woohooo, that’s super amazing.

Indonesia is a tropical country, so we only have dry and rainy season. I had never seen snow before. I remember, last year I told my mom I wanted to go to 3 places in 2014: Bali, Kuala Lumpur, and Korea. Bali and Kuala Lumpur because I had bought the ticket when AirAsia had promo. You can read about my trip here and here. And Korea because I wanted to see the snow (and ehm, my bebeb xD). Hahaha. I was not really sure I could go to Korea that time. But hey, when there’s a will there’s a way! I’m in Korea now. And not only snow, I could also see the fall foliage! Awesome awesome!

When I first came here at the end of August, it was the beginning of fall. It was cold but not as cold as I expected. Just like Bandung at night around July or August. Not even as cold as Lembang. The tree leaves were still green.

But later, it was getting colder and colder. And the best part, the leaves were turning into different colors: mostly yellow, orange, and red. As this was my first fall, I was super excited to watch the color changes. Korean people loves hiking on this season because the fall view is the best. Seoraksan is one of the most beautiful and famous mountain. I had a plan to go there with my friends, but because we were busy we failed to go there before winter came. T.T Maybe next year? Aamiin.

Even though you can see the fall foliage everywhere, there are some places that famous for its fall foliage. One of them is Deoksugung Doldam-gil (Deoksugung Stone Wall Road), also known as Jeongdong-gil. It’s a road on the back of Deoksugung Palace. There’s a myth about this place: couples that walk through this road will eventually breakup. It’s because long time ago there’s domestic registration office (maybe something like KUA in Indonesia) where people register their marriage and divorce in this road. You can believe it, or not. πŸ˜› Here are some pictures I took when I went there.

Secret Garden of Changdeokgung is also best visited on fall season. But, I went there for two times before the peak of autumn and it’s too much to make it three times. Well, it’s pretty even before the peak of autumn. //comforting myself xD

secret garden

secret garden

Haneul Park and its silver eulalia grass is one place not to be missed. It’s usually closed at night, but I went there when there’s Eulalia Festival and the park opened at night. Colorful laser light shot through the eulalia grass. It’s pretty enough to pay my effort walking uphill to reach this place. :”) Not related to fall, but I could also saw the beautiful night city view, hangang river, and the bridges. I was thinking to go back to see the eulalia grass on the day, but because it’s too far… Yeah, you know, I didn’t go back. πŸ˜›

Another place that I think have a very beautiful fall foliage is Ewha University. I was curious about this place. I didn’t know what’s there, but because I had something to do around the university I decided to visit it. And, I was very impressed. Classical building and fall foliage is a really great combination. You should visit this place when you’re in Korea, especially on fall season.

And now, fall of this year has officially ended.

the end of fall

the end of fall

The first snow (in Korea, also in my life xD) was on December 1st. It was only flurries, so that time I just like “oh, this is what people called snow”. But, I sent the picture and videos to my family and friends anyway. LOL. On December 3rd, it was snowing heavily. I already slept. When I woke up and checked my kakao talk, my friend told me it was snowing heavily last night. I looked outside through my window. It’s all white because of the snow! It’s so pretty but I’m worried to go outside. I could imagine how cold it is. When I finally went outside, I took some snow because I wanted to know how does it feel to touch the snow. LOL.

It’s getting colder and colder, I need to buy more winter survival kit. This is not the essential one but it’s so cute that I can’t help buying it.

2014-12-04 18.41.43

cute korean winter socks

Wish me luck to survive in this super cold but pretty winter.;-)

Cube Studio & Cafe

μ•ˆλ…•ν•˜μ„Έμš”! Hi! Halooo!

If you’re following me on instagram, you maybe already now that I’m currently in South Korea. Yup, I arrived last week. I’m here to attend graduate school. There are a lot of stories about it, but I’ll talk about it later. πŸ˜‰

I’m a big fan of Korean boy band BEAST, especially member Lee Gikwang. If you can read hangeul, you can read on my profile picture before this current picture that I was holding a cheering towel with Lee Gikwang name written on it.

taken on Beautiful Show in Indonesia, 2012

BEAST is managed by Cube Entertainment. And if you’re following k-pop or BEAST or Cube, you should already know that Cube has Cube Studio and Cafe (νλΈŒμŠ€νŠœλ””μ˜€) which opens for public. I really really want to go to that place. I live in Incheon and Cube Cafe is in Seoul. Incheon-Seoul is around 1 hour by car. But because I took public transportation (bus + subway) + walk, It took almost 2 hour to reach Cube Cafe from my place. lol. And what’s crazier is that was my first experience of taking bus and subway in Korea. I did it all by myself. //proud//

If you’re in Korea, forget google maps, you better look at this Naver Map. It gives detailed direction, expected time, and fee information. It’s written in Korean, but you could easily navigate it. If you need translation, open google translate. lol.

So, from my university back gate (μΈν•˜λŒ€ν›„λ¬Έ) i took bus 511 to Juan Station (μ£Όμ•ˆμ—­). Don’t forget to tap the transportation card when you enter and exit the bus. You can also pay by cash, but it’s a little bit more expensive than using card (~200 KRW more). I then took the subway to Onsu Station (μ˜¨μˆ˜μ—­), and transferred to Line 7 (Green). If you need subway map, you can download it here or click this picture below to get larger image.

Subway Map

Subway Map

I took off at Cheongdam Station (μ²­λ‹΄μ—­) which is 21 stations away from Onsu Station. I go to exit 13. For the direction / how to get to cube cafe, I read it from a blog here.

direction

direction

I just walked until I saw Hotel Riviera then turned left.

Hotel Riviera

Hotel Riviera

Then walked again, that time I saw Hotel Prima. If you watch BEAST Showtime, it was the place on the first episode where Junhyung was waiting and then picked up by Doojoon, Gikwang, and Dongwoon. Do you know that kind of feeling I got when passing this place? lol.

this place, hotel prima!

this place, hotel prima!

Walked again until I can find Baskin Robins across the street.

BR

BR

Crossed the street, walked through the alley until intersection and then turned right. Cube Studio & Cafe is not that far from the intersection. I can easily recognize the place because there are fans in front of the cafe.

Cube Cafe

Cube Cafe

But unfortunately, when I went there, Cube Cafe was closed for public because of 4Minute Sohyun’s birthday party. Only invited fans are allowed to attend. I didn’t know about this. I’ve should known earlier that Cube Cafe has a twitter account that gives update about opening/closing time, merchandise, event, etc. I missed that info.

But even though it’s closed, I saw BEAST Dongwoon went out from Cube Cafe. Too bad, he closed his face with hands. I can recognize him from his height and hair color. And I also saw BTOB Changseob. He was walking to the training center which is just some buildings away and then to Cube Cafe.

Dongwoon entering the van

It was around 4 PM and Cube Cafe will open again for public at 7 PM. Because it’s too long, i just walked around there. I bought donuts at Dunkin Donuts nearby. It’s in front of JYP Entertainment Building. Yes, Cube Cafe and JYP is really close. JYP is veryyy quiet. There are big posters of the artists shown. It gives me old cinema vibe. lol.

JYP Entertainment

JYP Entertainment

While eating, I saw some people waiting in front of a building. And then I realized that that building is Cube Entertainment Office. I passed the building while walking to Cube Cafe but I didn’t realize it.

Cube Entertainment

Later, IΒ  also waited in front of the building. Suddenly APink Namjoo walked from the building, followed by a camera. I think she is recording for APink showtime. She’s so kind, She asked us fans to love APink and waved her hand.

I then walked to the main street, thinking of going back. But because I found public wi-fi (yah, it’s quite difficult to find public wifi), I stopped for awhile. Talked to my friend and tweeted. And you know who was coming? APink visual, Son Naeun. She walked from the alley, also followed by a camera. I recorded it with my digicam. We were really close. I hope I’m not getting recorded on her camera. lol. But if you see a small girl using scarf on APink Showtime, you know who she is. I followed Naeun crossing the street and watched her taking a taxi.

After that, I went back to Incheon. Kinda sad that Cube Cafe were closed that time, but I promise I’ll visit it again. And I hope I can see my bb Gikwang. T.T

First Solo Trip Abroad: Kuala Lumpur

Jadi ceritanya gara-gara nggak kuat menahan godaan tiket murah, saya kalap beli tiket BDO-KUL. Ya gimana nggak kalap, pulang pergi 312ribu saja sodara-sodara. Karena waktu itu saya belinya bulan September sedangkan flight-nya masih bulan Maret, saya pede bisa ngajak sodara atau temen untuk diajak ngebolang bareng. Tapi nyatanya sampai hari-H saya nggak berhasil dan akhirnya berangkat sendiri. Hahaha.

14 Maret 2014

Jadwal penerbangannya jam 18.30. Saya sampai di bandara jam 16.30, langsung cus ke self-checkin machine terus bayar PSC. Kalo di Bandara Husein Sastranegara, PSC untuk penerbangan internasional 75ribu. Abis itu langsung ke imigrasi yang ternyata belum buka. Katanya bakal dibuka jam 17.30. Karena nggak ada kursi buat nunggu, yaudah saya antre aja di depannya. Pas dibuka, ternyata booth di depan saya nggak dipake. Yang dipake cuma 2 sebelah kiri. Saya bingung, mau pindah barisan berarti nyela antrean orang, kalo pindah ke belakang yang bener aja udah antre duluan malah jadi belakangan. Yang nggak jelas kan imigrasinya, nggak ngasih tau mana yang bakal dibuka. Akhirnya saya nanya sama petugasnya, ini urutannya gimana sebenernya. Baru dia ngatur urutannya selang-selang barisan sebelah dan saya. Geez, gitu aja mesti ditanya dulu. Dapet giliran imigrasi, nggak lama trus langsung masuk boarding room. Kebanyakan yang mau terbang waktu itu orang Malaysia. Alhamdulillah flightnya on time, sampai di LCCT jam 21.35 waktu setempat. Nggak bawa bagasi biar murah, jadi langsung cus ke imigrasi. Antre imigrasi lagi, lumayan panjang antreannya. Akhirnya dapet giliran. Nah, kalo di Malaysia imigrasinya ngambil fingerprint foreigner. Masalahnya adalah, fingerprint saya emang dari dulu susah diambil. Jadi pas di imigrasi itu juga berkali-kali scannernya nggak bisa baca fingerprint saya. Tadinya dikira karena tangan saya basah. Iya sih waktu itu tangan saya basah gara-gara AC. Tapi setelah dilap pun hasilnya sama aja. Udah takut gitu nggak dibolehin masuk. Tapi setelah coba beberapa kali lagi, akhirnya dibolehin masuk. Curiganya sih sebenernya belum dapet juga fingerprintnya. Hahaha. Kalau orang lain cuma habis < 3 menit, kayaknya saya hampir 10 menit sendiri di imigrasi. Untung petugas imigrasinya baik, tetep sopan & sabar walopun susah ngambil fingerprintnya.

Selesai urusan imigrasi, langsung keluar cari terminal bisnya. Sampe di terminal, langsung cari Star Shuttle yang ke Pudu Raya, soalnya itu yang paling deket ke hostel. Bayar bisnya RM 8. Di bis, ada yang ngomong pake bahasa melayu, india, mandarin, indonesia, bahkan jawa. Kerasa banget multicultural-nya. Welcome to KL pokoknya mah! Dari LCCT ke Pudu Raya makan waktu kurang lebih 1,5 jam, termasuk mampir ke KLIA juga. Turun dari bis langsung jalan cari hostelnya, untung mereka kasih penjelasannya jelas banget jadi gampang nemunya. Nama hostelnya Step Inn Guest House, lokasinya di Pudu Lama. Di meja resepsionis ada mas-mas india yang mirip sama anak pertamanya Jeremy Thomas. LOL. Dia ngasih form checkin, trus standarlah nunjukin dapur, nunjukin kamar mandi, trus nganterin ke kamar. Karena saya booking lewat hostelworld, saya baru bayar depositnya aja trus pas tanya ke si masnya kapan saya perlu bayar sisanya eh dia bilang besok juga boleh kapan-kapan aja. Widih, yaudah dibayar kok nggak mau. Haha. Kamar yang saya tempati adalah kamar single bed yang dilengkapi dengan kipas angin. Kamarnya deket sama kamar mandi, trus kalo mau ke dapur juga tinggal turun tangga. Strategislah pokoknya. Sayangnya, koneksi wi-fi nggak nyampe. Saya dapet kamar itu dengan harga sekitar 150ribu rupiah semalem.

15 Maret 2014
Saya pasang alarm jam 4, eh tapi malah kebangun lebih cepet padahal tidurnya udah tengah malem lewat. Tadinya mau berangkat jam 6 tapi pas dicek ke dapur kok belum ada sarapan. Di resepsionis juga nggak ada orang, pintu masih pada ditutup. Balik lagilah ke kamar. Jam 7, balik lagi ke dapur. Pas lagi buka-buka lemari siapa tau nemu makanan, eh mas resepsionisnya baru dateng bawa roti. Karena itu awkward banget si mas-mas masuknya pas saya ngubek lemari, saya pun ngeles nanya jalan ke stasiun LRT. Trus sama dia malah dikasih peta KL. Yeayy. Abis itu saya baru sarapan dan berangkat.

my simple hostel room

Tujuan pertama adalah Batu Caves. Saya ke Plaza Rakyat LRT Station untuk naik LRT ke KL Sentral. Di depan Plaza Rakyat banyak sejenis calo bis gitu, jadi kayaknya di bawahnya itu ada terminal bis. Pas saya bilang ke KL Sentral, saya malah diarahin keluar. Trus jadi bingung sendiri. Padahal udah bener jalan saya sebelumnya, kayaknya saya dikira mau naik bis padahal mah mau naik LRT. Akhirnya balik lagi ke jalan yang benar. Jadi kalo ditanya-tanya ato ditawarin, bilang aja mau naik LRT biar nggak salah ditunjukin jalannya. Sampai di stasiun, saya mau beli tiketnya pake mesin. Eh ternyata mesinnya cuma terima uang pecahan tertentu. Sedangkan saya nggak punya pecahan segitu. Setelah celingak celinguk, saya pun ke bagian informasi. Njelasin maksud dan tujuan panjang lebar dengan campur-campur bahasa inggris, melayu, dan indonesia yang bapaknya nggak ngerti, akhirnya si bapak ngerti intinya waktu saya bilang “boleh tukar?”. Wkwkwk. Setelah dapet pecahan yang diinginkan, saya balik lagi ke mesin dan beli tokennya. Jadi, kalo di Singapur kan kita bisa sekali beli EZ-Link card gitu buat naik kereta kalo disini selain ada kartu seperti itu ada juga token yang bisa dibeli buat sekali jalan. Bentuknya mirip koin plastik gitu. Setelah beli token, masuk ke gerbang. Buka gerbangnya dengan menge-tap si token di gerbang. Ada petunjuknya lah, yang kampungan kayak saya aja ngerti. Hahaha. Ikutin petunjuk, naik LRT yang ke KL Sentral. Nah, pas keluar masukkan si token tadi di gerbangnya kayak masukin koin ke celengen gitu. Nanti gerbangnya kebuka gitu deh. Di KL Sentral, saya cari tempat buat beli tiket KTM Komuter ke Batu Caves. Kali ini nggak pake mesin, langsung ke loket tiket gitu. Ada sih mesinnya, tapi mesin jenis lama. Uang yang diterima juga uang cetakan lama. Tiket KTM Komuter bukan token, tapi kertas biasa gitu. Ke Batu Caves, bayar RM 2 saja. Muraaah banget.

KTM Komuter-nya sepi, karena weekend mungkin ya. Trus tempat duduknya ada busanya gitu. Nyamanlah pokoknya. Perjalanan ke Batu Caves yang merupakan stasiun terakhir memakan waktu kurang lebih 1 jam. Dari stasiun, tinggal nyeberang sampe deh ke gerbang Batu Caves. Di dekat situ ada patung Hanoman raksasa. Terus ada kuil yang kebetulan waktu itu lagi ada acara. Jalan masuk terus, nanti kelihatan patung Murugan emas yang tingginya 42.7 meter itu. Di depan situ juga banyak burung-burung beterbangan. Oh iya, masuk ke Batu Caves ini gratis sodara-sodara. Jujur ya saya mau ke tempat ini udah lama gara-gara waktu itu nonton minidramanya abang pilipin yang salah satu lokasi syutingnya adalah disini. Hahaha. Nggak buang-buang waktu, saya pun naik ke guanya. Jadi, menuju gua-nya itu kita mesti naik 272 anak tangga. Lumayanlah bikin dengkul kliyengan. Di tangga itu, kita bakal menemui monyet yang lalu lalang. Tenang aja, asalkan kita nggak bawa makanan yang mencolok mereka nggak bakal nggangguin kok. Sampai di mulut gua, rasanya… capek banget. Haha. Saya sempat melihat mas-mas india yang langsung sujud begitu sampai di tangga paling atas. Mas-mas itu juga langsung sembahyang di kuil yang ada di mulut gua. Mau ngefoto tapi nggak enakeun takut ketauan, jadinya fotonya blur deh. πŸ˜›

Jalan masuk ke gua, di kanan kirinya banyak patung-patung. Trus ada kuil utama yang lagi rame dipake sembahyang juga. Trus ada tangga lagi di dalamnya, ada kuil lagi. Nama kuilnya Sri Valli Deivanai Murugan Temple. Dan tepat di atas kuil itu guanya nggak ada atap alias bolong. Puas lihat-lihat gua, saya keluar dan turun. Nggak enak juga lama-lama disini, soalnya kuilnya lagi dipake. Pas turun, kita bisa liat pemandangan kota. Di bawah, foto-foto sekitarnya lagi. Trus baru deh beranjak keluar. Eh, pas lagi jalan keluar ada bule yang lagi main alat musik. Saya kira itu alat musik dari India gitu soalnya bunyinya mirip musik india, eh nggak taunya dari Swiss. Bentuknya mirip 2 wajan yang ditangkup. Nama alat musiknya Hang, baru dibuat pada tahun 2000. Saya suka sih suaranya, menenangkan gitu. Ceileh. Kalo mau denger suaranya kira-kira kayak apa bisa lihat di video ini.

Playing Hang

Dari Batu Caves, saya balik lagi ke KL Sentral. Disana, naik LRT lagi ke Dang Wangi station. Tujuan selanjutnya adalah Menara KL alias KL Tower. Ke KL Tower bisa turun di Dang Wangi naik LRT atau di Bukit Nanas naik monorail. Karena LRT lebih murah, makanya saya naik yang ke Dang Wangi. Jarak dari Dang Wangi ke Bukit Nanas nggak terlalu jauh kok. Dari stasiun, ikutin petunjuk ke KL Tower. Lumayan juga jalannya, apalagi matahari lagi eksis banget siang-siang gitu. Sampe di gerbang KL Tower, tunggu aja disitu nanti ada shuttle yang mengantar kita ke tower-nya nggak pake bayar alias gratis. Lumayan banget karena jalannya menanjak. Sampe di tower, langsung menuju ke penjualan tiketnya. Buat turis asing, harga tiket observation deck-nya adalah RM 49. Mahal sih, tapi sekali-sekali nggak apa-apalah. Jadi kan kalo di KL itu yang terkenal adalah KL Tower dan Petronas Twin towers, setelah baca-baca di situsnya dan membandingkan keduanya saya memutuskan untuk naik KL Tower saja. Pertama, karena harganya lebih murah. Kedua, karena nggak ada aturan cuma boleh naik berapa lama dan hanya boleh sesuai jam yang tiketnya sudah dibeli.

Sebelum masuk, difoto dulu dengan latar belakang gambar KL Tower. Foto ini hasil cetakannya bisa dibeli di booth di depannya. Pas masuk, antre naik lift. Lift-nya cepat, trus dia ngasih tau gitu kita udah ada di ketinggian berapa. Sampai di atas, langsung masuk ke observation deck-nya. Wahhh, seru banget bisa liat view KL 360ΒΊ. Dari sana bisa kelihatan Petronas Twin Towers, Dataran Merdeka, dan berbagai tempat lain yang saya nggak ingat namanya. Di setiap sisi ada tulisannya kok itu view ke daerah mana. Trus ada teropong juga, nggak perlu bayar lagi kalau mau pake. Saya nyobain teropong untuk lihat ke arah Petronas Twin Towers. Karena tiketnya lumayan mahal, saya berlama-lama disini. Sayang dong udah beli mahal disini cuma sebentar. Pokoknya disitu saya muter-muter lihat pemandangan, trus duduk-duduk santai, nggak jelas deh. Setelah bosen, baru saya turun. Naik shuttle lagi ke gerbangnya, trus jalan lagi ke Dang Wangi. Dari Dang Wangi naik LRT lagi ke Masjid Jamek station. Dari Masjid Jamek station, saya jalan ke Masjid Jamek yang berada tepat di sebelahnya. Tadinya mau sholat disana tapi waktu dzuhur masih 1 jam lagi, akhirnya nggak jadi deh. Lanjut jalan ke arah kawasan Dataran Merdeka. Jadi Dataran Merdeka itu adalah lapangan tempat pertama kalinya Malaysia mendeklarasikan kemerdekaannya. Disana juga ada tiang bendera setinggi 95 m, salah satu yang tertinggi di dunia. Juga ada Victorian Sanitary Board Fountain. Di sekitarnya banyak bangunan-bangunan tua bersejarah. Antara lain, St. Mary Cathedral, Sultan Abdul Samad Building, KL City Gallery, dan Old Seasons & Magistrates Court Building. Untuk yang relatif baru, ada KL Library.

Di KL City Gallery, kita bisa mendapatkan penjelasan mengenai kota Kuala Lumpur. Ada juga miniatur Dataran Merdeka dan penjelasan mengenai gedung-gedung yang ada di sekitarnya. Di lantai 2, kita akan masuk ke sebuah ruangan gelap untuk menyaksikan pertunjukan laser yang dimainkan di atas miniatur kota Kuala Lumpur. Ada penjelasan melalui video juga. Kita boleh mengambil gambar, tapi tidak boleh menggunakan flash. Keren deh pokoknya. Sayang suaranya nggak terlalu jelas. Saat menunggu pertunjukan berikutnya, saya sempat ketemu ibu-ibu TKW yang kerja disitu. Jadi pertamanya si ibu lagi ngobrol sama temen kerjanya yang orang malaysia ngasih tau bahasa indonesia jalan-jalan atau apa gitu. Trus saya nyamber aja “bu, dari indonesia? saya juga”. Trus si temennya bilang “wah, sekampung”. Pffttt. Agak-agak sebel juga sih dibilang sekampung. Hahaha. Berasanya semua orang Indonesia itu dari kampung terpelosok gitu. Intinya sih cuma ngobrol sebentar sama si ibu. Trus ya si ibu walopun baru setahun disana, logatnya udah melayu gitu jadi awkward pas ngobrol karena saya pake bahasa indonesia sehari-hari gitu. Hahaha.

Dari Dataran Merdeka, saya lanjut jalan ke arah Central Market. Tujuannya apa lagi kalau tidak lain dan tidak bukan untuk cari oleh-oleh. Tapi saya sholat dulu disana trus karena laper makan dulu di Food Courtnya. Sayangnya makanan di food court jarang yang khas malaysia, akhirnya saya pesan chicken rice. Wkwkwk. Untuk minuman, saya nyicip jus belimbing. Nggak ada kan tuh di Indonesia. Rasanya sepet-sepet gimanaa gitu.

Selesai makan, muter-muter cari oleh-oleh. Akhirnya dapet pajangan petronas yang kecil seharga RM 5, yang besar RM 10, dan pena lucu gitu. Beli postcard juga. Trus masuk toko coklat, udah dikasih tester macem-macem nggak enak kalo nggak beli akhirnya beli coklat juga 3 kotak disitu. Hahahaha, nasib nggak bisa nolak. Udah capek muter-muter, keluar dari Central Market. Tujuan selanjutnya sebenernya adalah kawasan China Town: Jl. Petaling, Sri Mahamariamman Temple, dan sekitarnya. Tapi karena saya nggak jago baca peta, kok malah jalan ke arah Pasar Seni station. Karena capek dan males balik lagi, akhirnya saya masuk aja ke stasiun, trus naik ke KLCC station. Menuju Petronas Twin Towers!

Jadi keluarnya KLCC station itu langsung masuk mall di bawah Petronas Twin Towers: Suria KLCC. Mallnya besar banget dan bikin bingung. Cari-cari papan petunjuk yang ke arah luar, kok bingung. Akhirnya saya liat ada yang tulisannya nunjukin ke arah Galeri Petronas. Karena itu adalah salah satu tujuan saya, yaudah saya kesana dulu aja. Masuk kesana gratis, tapi perlu daftar dulu di depannya. Trus kita dikasih nomer loker buat naro barang bawaan. Jadi nggak boleh bawa apa-apa gitu pas masuk. Setelah taro barang di loker, saya masuk ke area galeri. Lagi ada pameran yang temanya New Olds: Design Between Tradition and Innovation. Begitu masuk, yang ada di pikiran saya adalah “Saya nggak ngerti seni!”. Hahahah. Benda pertama yang saya temui disana adalah hammock yang di atasnya ada benda mirip rantai berukuran besar yang sepertinya bahannya adalah busa diletakkan secara asal. Kemudian ada kursi-kursi berbentuk aneh. Di bagian lain, ada 1 set perabot. Salah satunya adalah lemari yang di pintunya ditempel berbagai benda. Ya gitulah, seni kontemporer gitu yang saya nggak ngerti. Karena galerinya nggak besar dan koleksinya nggak banyak, saya juga nggak berlama-lama disitu. Setelah jalan kesana kemari, akhirnya saya nemu brosur peta petunjuk mall-nya. Fiuhh.

Karena sudah masuk waktu ashar, saya pun sholat dulu di mushollanya. Setelah itu baru ke arah luar untuk melihat Petronas Twin Towers. Foto-foto disitu, nggak lama kemudian eh ujan. Akhirnya duduk-duduk di pinggir nunggu hujannya reda sekalian nunggu malam. Jadi ceritanya saya sengaja ke petronas pas udah sore karena emang nunggu view malamnya juga. Setelah hujannya agak reda, saya jalan ke arah KLCC Park. Lokasinya di sisi lain petronas. Begitu keluar, kita bisa melihat kolam yang ada permainan air mancurnya. Banyak yang duduk-duduk sekitar kolam, saya pun ikutan. Habis itu, baru jalan ke arah tamannya. Disana ada taman bermain anak, track lari, dan kolam renang. Eh, nggak berapa lama disana turun hujan lagi. Akhirnya masuk lagi ke Suria. Nunggu maghrib, sholat, kemudian balik lagi ke depan Petronas. Setelah ambil foto Petronas Twin Towers versi malam, lanjut cari jalan ke Bukit Bintang. Jadi, rencana selanjutnya adalah makan di Jl. Alor.

Untuk ke Bukit Bintang dari KLCC, bisa naik bis Go KL gratis atau jalan di walkway ber-ac yang menghubungkan Suria KLCC dan Pavilion di Bukit Bintang. Tapi saya nggak nemu pemberhentian Go KL, jadinya yaudah cari walkway aja. Begitu masuk walkway, karena udah capek jalan seharian dan ngebayangin jalannya masih jauh, rasanya saya pengen ngesot aja. Sekitar setengah jam baru sampe ujungnya di Pavilion. Masuk ke dalam mall, cari jalan keluar. Begitu keluar, bingung mesti kemana. Saya mengabaikan kata hati saya yang bilang “ikutilah kemana banyak orang pergi”. Akhirnya jalan melawan keramaian, begitu sampe titik tertentu saya hilang arah. Saya lihat stasiun monorail, dan saya kira saya nyasar jauh. Akhirnya balik lagi ke Pavilion. Lagi-lagi sotoy jalan ke arah lain. Dan itu makin nggak jelas dimana. Banyak makanan sih disitu, tapi saya harus tetap ke Jalan Alor. Karena dari sanalah saya bakal tahu jalan pulang. Akhirnya balik lagi ke Pavilion, sekarang mengikuti kemana orang-orang rame jalan. Hmm, ternyata sama dengan arah pertama tadi. Dan seharusnya dari sana saya tinggal nyeberang. Duhh. Udah capek & laper jadi nggak bisa baca peta dengan benar. Dari nyeberang tadi, masih jalan lumayan jauh. Dan akhirnya saya melihat papan petunjuk Jl. Alor. Akhirnyaaaa. Karena haus, saya pun langsung beli Air Mata Kucing. Not as good as I expected sih, cuma ya karena haus apapun terasa enak. Pas saya kesana lagi ada perayaan gitu, entah perayaan apa yang pasti ada ondel-ondel serem versi chinese gitu. Sambil nonton itu, saya pun cari makanan yang bisa dimakan. Ekspektasinya, saya bakal nemu makanan melayu ataupun india disini. Tetapi oh tetapi, dari ujung ke ujung, yang saya temukan hanya restoran chinese food. Mana saya bisa makan disitu. Udah mau nangislah. Udah kesananya penuh perjuangan, sampe tempatnya nggak ada yang bisa dimakan. Sedih nggak sih. Untungnya ada satu kios yang jualnya pake jilbab, yaudah saya kesana aja. Makanannya standar ada sayur kangkung, kari ayam, ikan, kayak warteg gitu lah. Akhirnya saya beli makanan disitu dan minta dibungkus.

Dari situ saya cari jalan pulang, dan dengan bodohnya nyasar lagi dong. Malah menjauhi jalan seharusnya. Setelah baca ulang peta, akhirnya menemukan jalan yang benar. Lumayan juga ternyata jalannya. Dan saya masuk Jl. Pudu Lama dari ujung yang satunya, bukan dari jalan yang sama pas saya pergi. Jalan lumayan lama kok nggak sampe-sampe hostel, padahal kalo di peta si hostel malah lebih deket ke ujung yang ini. Untungnya ternyata jalannya benar walopun ternyata si peta salah menggambarkan posisi si hostel. Harusnya lebih dekat ke ujung satunya. Fiuhhh. Sampe hostel, saya tepar. Makan udah nggak nafsu lagi. Hahaha. Habis itu istirahat untuk hari besoknya.

16 Maret 2014

Yak, saya bangun kesiangan. Dan di luar pun hujan deras. Mulai susun rencana, mana yang nggak perlu dikunjungi dan mana yang dikunjungi. Sarapan dan packing. Abis itu ke bawah jam 9 kok nggak ada resepsionisnya. Balik lagi ke kamar, turun lagi sekitar jam setengah 10 baru ada orang di depan. Trus dia memperkenalkan diri sebagai Malik. Oalah, yang bales email kemaren-kemaren itu ternyata ini orangnya. Langsung bayar dan checkout. Selesai checkout langsung cao ke KL Sentral. Di KL Sentral, cari locker buat naro barang. Lokasinya nggak susah dicari kok. Pas lagi baca-baca ketentuannya, disamperin sama petugasnya. Trus langsung aja deh bayar ke dia dan dibantuin buat taro barang ke locker, nggak perlu tuker koin ke mesin.

Setelah taro barang, langsung beli tiket KTM Komuter lagi. Kali ini nggak jauh-jauh, ke stasiun Kuala Lumpur. Jadi sebelumnya stasiun pusat kereta sebelum dipindah ke KL Sentral ya di stasiun Kuala Lumpur itu. Bangunan stasiun Kuala Lumpur itu bangunan tua gitu dengan arsitektur yang berkubah-kubah mirip dengan Sultan Abdul Samad building. Dari stasiun Kuala Lumpur, saya cari jalan menuju Masjid Negara (National Mosque). Saat cari jalan itu, saya ketemu dengan turis perempuan asal Amerika yang mau ke Islamic Arts Museum. Karena saya tahu itu searah, saya pun ikut dia tanya jalan ke arah sana. Setelah dikasih petunjuk sama sekumpulan ibu-ibu, kami pun jalan ke arah yang benar. Sambil jalan saya SKSD gitu nanya-nyanya ke dia, dia bilang dia ngajar bahasa inggris di Bangkok. Tapi dudulnya saya lupa tanya nama. Hahaha.

Untuk ke Masjid Negara, kita perlu nyeberang dengan melewati terowongan. Asal ada peta, gampang kok dicari. Papan petunjuk juga relatif jelas. Di Masjid Negara, cuma liat depannya aja karena mau nunjukin jalan ke Islamic Arts Museum. Sampe di Islamic Arts Museum, beli tiket. Kalo nggak salah harganya RM 18. Di lantai pertama dan kedua lagi ada pameran kaligrafi. Lihat-lihat kaligrafi disana. Salah satu yang menarik perhatian saya adalah kaligrafi karya kaligrafer dari cina. Kalau dari jauh, karena saya nggak mengerti tulisan kanji, kaligrafinya tampak seperti kaligrafi cina. Padahal itu sebenarnya adalah tulisan arab.

Di lantai 2, ada koleksi perkembangan islam di cina, malaysia, dan india. Selain itu ada juga koleksi manuskrip dan miniatur masjid dari berbagai belahan dunia. Di lantai 3, ada koleksi koin, pakaian, perhiasan, dan alat perang. Koleksi museum ini cukup banyak, worth it lah. Cukup lama saya berada di museum ini.

Setelah dari museum, saya jalan ke Masjid Negara. Saya sholat disana. Cuma yang mau sholatlah yang boleh masuk ke ruangan utama. Pengunjung lain cuma boleh di luar saja. Kalau pakaiannya kurang sopan, pengunjung harus memakai jubah untuk menutupi aurat. Di depan masjid ada brosur dengan berbagai bahasa asing, seperti inggris, mandarin, dan jepang yang berisi informasi mengenai islam. Saya mengambil beberapa brosur disana.

Karena sudah sore, akhirnya saya memutuskan nggak jadi ke Lake Garden dan sekitarnya. Apalagi saya nggak melihat tram yang katanya bisa digunakan untuk kesana. Akhirnya setelah beristirahat di masjid, saya pun kembali ke stasiun Kuala Lumpur. Saat jalan itulah saya ketemu orang Bangladesh yang menanyakan arah ke Masjid Negara. Dengan senang hati, saya pun membantu menunjukkan arah. Eh, kok lama-lama dia jadi minta nomor kontak. Haduh, takut juga ya. Akhirnya saya kasih email saya saja. Hahaha. Dia sempat bilang kalau 1 jam lalu dia juga ketemu orang Indonesia dan minta kontaknya, trus dia nunjukin nomor telpon orang itu dan menanyakan kalau itu benar kode Indonesia atau bukan. Tapi tetep aja saya nggak mau ngasih nomor telpon. Trus dia sempet nanya saya mau kemana trus mau ikut saya. Matilah awak. Untung saat itu saya mau balik ke bandara, jadinya nggak perlu bohong ngarang mau kemana gitu. Wkwkwk. Tapi ya saya iri sama si bangladesh, dia lagi jalan-jalan 15 hari. Abis dari ke malaysia, dia mau ke singapur dan bangkok juga. Asyiknyaa.

Lepas dari si orang bangladesh, saya lanjut ke stasiun. Waduh, antrenya lumayan panjang ternyata. Untung saya memutuskan untuk langsung balik aja, nggak mampir kemana-mana dulu. Sebenarnya ada mesin tiket juga, tapi sama seperti di KL Sentral, mesin untuk KTM Komuter adalah mesin jenis lama yang menerima uang cetakan lama. Dan ternyata saya nggak punya uang jenis tersebut, jadinya antre deh. Begitu dapat tiket, langsung masuk dan menunggu kereta. Keretanya datang, langsung ke KL Sentral. Ambil tas di locker, kemudian cari makanan. Karena ribet bawaan, akhirnya saya cuma beli makanan di minimarket. Saya beli nasi lemak kotakan gitu. Yah, sayang kan ke malaysia tapi belum makan nasi lemak. Hasil dari minimarket, jadilah. Cari-cari tempat duduk kok nggak nemu, jadinya langsung ke terminal buat cari bis yang ke bandara. Tadinya mikir, di terminal ada tempat duduklah bisa makan dulu disana. Eh ternyata begitu sampai bawah langsung ditawari naik bis. Yaudah langsung naik aja, daripada buang waktu bingung mau ngapain. Naik SkyBus, bayar RM 10.

Sampai di bandara masih jam 17.30, sedangkan flight saya jam 22.00. Akhirnya ke foodcourt dulu. Dan bukannya makan si nasi lemak yang udah dibeli, saya malah makan di KFC. Hahaha. Oh iya nasi di KFC sana dimasak pake kaldu gitu bukan nasi polos kayak di Indonesia, mirip nasinya Chicken Rice gitulah. Setelah berjuang ngabisin nasi dan 2 potong ayam, jam 19.30 saya beranjak ke musholla. Sholat disana, trus baru deh checkin. Checkin-nya cepet tapi antre imigrasinya lamaaa. Bersyukur lagi tadi nggak main-main kemana dulu, jadi nggak keburu-buru deh di bandara. Nunggu pesawat trus resmi selesai deh liburannya.

Jadi, gimana perasaannya setelah ngebolang sendirian di negeri orang? Bangga. Hahaha. Tapi ya emang Kuala Lumpur itu bukan kota yang ribet sih ya, transportasinya udah gampang banget mau kemana aja bisa dicapai pake kereta plus jalan kaki. Papan petunjuk juga banyak dan nggak membingungkan. Aman. Ya buktinya saya perempuan sendirian jalan malem-malem tapi alhamdulillah nggak kenapa-kenapa. Pokoknya selalu jalan di tempat rame dan waspada aja. Trus banyak tempat yang gratis, cocok bangetlah buat traveler tipe kere macam saya ini. Bolehlah lain kali main kesini lagi, toh belum sempet main ke China Town, Brickfields, Lake Garden, Putrajaya, de el el. Yuk ah cari tiket murah lagi. xD

CT-103

Jadi tanggal 20 April lalu saya kena musibah, travel Jakarta-Bandung yang saya tumpangi terguling di Cipularang KM. 47. Ceritanya saya mau kembali ke Bandung setelah ada urusan kantor di Jakarta. Karena beberapa hari sebelumnya saya kurang tidur, saya pun tidur dengan pulasnya di mobil travel itu. Beberapa kali saya terbangun dan kemudian mengatur AC atau mengecek whatsapp. Sampai akhirnya saya terbangun karena mendengar teriakan. Dan ketika saya melihat ke arah depan saya sempat melihat ada mobil putih yang mengerem mendadak di depan mobil travel. Setelah itu, saya sempat mendengar suara rem dan tiba-tiba mobil berguling.

sempet foto dulu ^^;;;

Yang ada di pikiran saya saat itu cuma kapan mobil ini akan berhenti. Saya tidak sadar waktu itu posisi saya saat mobil berguling bagaimana. Sampai akhirnya mobil berhenti, posisi saya berpindah dari kursi di belakang sopir menjadi di sisi pintu. Ya, saat itu saya memang tidak menggunakan safety belt makanya saya terlempar ke sisi lain. Begitu mobil berhenti ada orang yang menyuruh kami para penumpang segera keluar dari mobil. Saya pun segera mencari barang bawaan saya untuk dibawa keluar. Sayangnya saya tidak berhasil menemukan hp yang sebelum kejadian saya letakkan di pangkuan saya. Karena saat itu saya melepas sepatu, kaki kiri saya terkena pecahan kaca. Saya akhirnya ganti sandal supaya lukanya tidak tergesek sepatu.

maap kalo termasuk disturbing picture ^^v

Setelah keluar, saya sempat memberitahu sopir dan orang-orang yang menolong kalau saya tidak berhasil menemukan hp saya. Dan sejujurnya saat itu saya sudah tidak berharap bisa menemukannya. Haha. Kami para korban pun kemudian sempat berkumpul di dekat pemisah jalur. Tapi kemudian berpindah ke pinggir jalan sekitar beberapa ratus meter dari lokasi kejadian untuk mencari tempat yang lebih teduh. Beberapa menit setelah kejadian saya sempat menelpon keluarga saya dengan hp tidak pintar yang selamat karena diletakkan di tas πŸ˜›

Saat berteduh, saya sempat memposting foto di atas di facebook. Haha, teteup ya socmed nggak bisa dilepas. Gara-gara itu beberapa teman pun menelepon untuk menanyakan kabar. Maap bikin khawatir ^^v Sekitar 1 jam kemudian baru ada mobil ambulans jasa marga yang mendatangi kami. Kami dibawa ke rest area terdekat karena pihak travel menjanjikan mobil pengganti. Di rest area saya meminta luka saya diobati, tapi hanya diberi betadine. Setelah menunggu beberapa lama, ada mobil pengganti. Karena yang dimaksud sebagai mobil pengganti adalah mobil yang masih ada bangku kosong maka kami pun dibagi-bagi di beberapa mobil. Kami diantar sampai pul mereka di daerah DU. Dan tidak ada manajer atau siapapun yang bertanggung jawab untuk menerima kami. Hanya satpam yang kemudian menyarankan kami berobat masing-masing dan nanti biayanya minta diganti ke pihak mereka.

Akhirnya saya pulang dan berobat malam harinya ke RS Boromeus. Disana luka saya dibersihkan, termasuk mengeluarkan pecahan kaca yang masuk. Keesokan harinya saya berobat lagi di klinik dekat Annex karena badan saya pegal-pegal semua. Hari Senin saya dihubungi pihak mereka soal penggantian biaya berobat. Selasa saya ke kantor mereka dan menyerahkan kuitansi pengobatan termasuk melaporkan bahwa hp hilang. Orang yang menemui saya cuma bilang bahwa nanti akan dihubungi soal hp tersebut karena akan dilaporkan ke direksi. Tapi sampai sekarang belum ada tuh yang menghubungi saya lagi.

Alhamdulillah yang hilang cuma hp, dan saya masih dikasih kesempatan untuk hidup. Tapi sayangnya kejadian ini nggak jadi pelajaran buat si travel, buktinya setelah kejadian saya sempat ada kecelakaan lain lagi. Sekali sih musibah, tapi kalau sudah berkali-kali ya sudah susah mau percaya lagi. Kalo soal trauma, saya sih memerintahkan otak supaya nggak trauma. Tapi nggak tau ya apa badan bakal bereaksi kalau naik travel lagi. xD Sampai saat ini sih saya belum pernah naik travel lagi. Pertama kali lewat cipularang setelah kejadian itu adalah pas mau pulang ke lampung naik damri. Dan saat itu tingkat kewaspadaan saya setiap mobil ngebut atau ngerem meningkat pesat. πŸ˜›

Oh iya bapak-bapak, ibu-ibu, mas mbak, akang teteh bisa nggak kalo ada kecelakaan travel apapun nggak usah pake nanya ke saya? Saya nggak bikin kliping kecelakaan travel loh, makasih ^^

BagaNite

Bulan November lalu, saya dan keluarga mencoba cara liburan yang lain dari yang lain. πŸ˜› Kami menginap di bagan selama semalam. Entah apa deskripsi yang paling cocok untuk bagan, tapi sepertinya bisa diartikan sebagai kapal penangkap ikan yang menggunakan jaring. Bagan ini milik salah satu saudara kami.

Kami berangkat sabtu sore, tanggal 17 November. Karena bagan ditinggal di tengah laut, kami naik perahu kecil dulu untuk mencapai bagan itu. Selain saya dan keluarga, pemilik bagan dan istri, ada sekitar 5 orang nelayan yang naik ke bagan. Setelah semuanya naik, bagan pun mulai dijalankan. Karena banyak perempuan yang ikut pada sat itu, maka bagan tidak dibawa terlalu jauh ke tengah laut. Padahal biasanya mereka bisa melaut sangat jauh ke tengah dan baru pulang beberapa hari kemudian.

Kira-kira setelah maghrib, jaring-jaring bagan mulai diturunkan. Lampu bagan dinyalakan untuk menarik perhatian ikan. Sambil menunggu ikan terkumpul, kami coba-coba memancing. Kebanyakan hasil pancingan yang didapatkan adalah cumi-cumi. Dan baru kali itu saya melihat cumi-cumi yang masih transparan. Biasanya kan kalau sudah di pasar, warnanya sudah menjadi putih keunguan. Cumi-cumi yang berhasil ditangkap kemudian langsung dimasak untuk makan malam saat itu. Ya, di bagan juga ada dapur. πŸ˜€ Selain ada dapur, ternyata ada tv juga. Adik saya serius nonton tv setelah capek main pancing-pancingan. Hahaha.

Kurang lebih 3-4 jam setelah jaring diturunkan, ikan sudah mulai terkumpul. Jaring ditarik naik dan lampu bagan dimatikan. Saya kaget melihat banyaknya ikan yang berhasil ditangkap. Banyaaak sekali. Tidak lama, kapal sudah penuh dengan ikan-ikan. Sebagian besar ikan yang berhasil ditangkap itu akan dijadikan ikan asin. Dan ternyata, pembeli ikanlah yang mendatangi kapal. Semua ikan yang berhasil diperoleh dibeli sampai habis. Setelah itu, jaring diturunkan lagi untuk batch selanjutnya. Sayang, batch kedua hasilnya tidak sebanyak yang pertama. Memang untung-untungan bisa dapat ikan yang banyak atau tidak. Bahkan bisa saja walau sudah pergi semalaman tapi tidak mendapatkan ikan sama sekali.

Menjelang tengah malam, saya sudah tidak sanggup mengamati proses penangkapan ikan. Saya mulai mabuk laut karena angin laut cukup kencang dan saat itu juga hujan. Saya salut kepada para nelayan seperti mereka yang bisa semalam suntuk bekerja dengan kondisi seperti itu. Malam itu, mereka melakukan penangkapan ikan sebanyak 3 batch, total ikan yang diperoleh sekitar 6 ton. Luar biasa banyaknya. Tapi setelah dikurangi biaya operasional dan bagian untuk pemilik bagan, uang yang bisa dibawa pulang oleh masing-masing nelayan tidak sampai 100ribu atau bahkan 50ribu. 😦

Secara garis besar, apa saja yang saya lakukan di bagan bisa dilihat di video berikut ini:

Pulang dari sana, saya masuk angin. Hahaha. Tapi selain itu, kami dibawakan ikan dan cumi-cumi yang sangat banyak yang akhirnya dibagi-bagi ke saudara dan tetangga. What a great experience πŸ˜€

BEAST Beautiful Show in Indonesia 2012

In my previous post about 2PM concert, i said that if BEAST hold a concert in Indonesia, i’m going to watch them. Anddd, yes i keep my promise. I watched them live last week on BEAST Beautiful Show in Indonesia!!! Aaaaaa, my dream comes truueeee xD

Not just because i promised it, actually the biggest reason i wanna watch them live is because i really wanna see them in person, sing along their songs, and shout their names out loud. xD I’ve been a B2UTY for a year, and in this last one year the amount of love i have for them is just too big.

This is prologue part, telling you how i started to love them. You can skip this if you’re not interested. xD Okay, let’s just start it. I have a hardcore ELF friend. Last year, she flew to Singapore & Malaysia just to watch SS3. And this year she already flew to Singapore and Thailand to watch SS4. That time, i didn’t know much about suju or kpop. I watched korean dramas, but i had no interest in kpop. Seeing her like that, i was thinking so hard how can a person spend a lot of money just for kpop stuff like that. So, in one quiet night (i still remember the date, it was February 21st, 2011) i browsed kpop boyband/girlband youtube accounts. Listened to their songs and watched their MVs. That time, i thought their music is just weird, too noisy, weird dance, and something like that. No one can hook me up. Yeah, you know i’m a hardcore fan of that asian balladeer. I love ballad and slower song so much. But, then i found BEAST youtube account. And, weird enough, i love their songs. All of the songs posted there. And their songs are not ballad, but electronic noisy dance track that i used to not like. That time, i was currently watching My Princess, where one of BEAST member, Lee Kikwang, had a role on that drama. One little role, but successfully stole my attention. He played a dumb chef there. But when i saw him on BEAST MVs. I saw a really different person, he has something people called charisma. And because of him, I started to learn more about BEAST. And hey, they have good ballad songs too. I love all the songs they have. Actually, it took around few weeks to remember other BEAST members’ name because i was too focused on Kikwang. LOL. But then i watched their reality shows such as MTV B2ST, Idol Maid, and B2ST Almighty. It made me love all af them. Their personalities are so great. You can’t not love them, really. With their release of first studio album Fiction And Fact, my love just grows so much. Seeing their performance & achievement in this one year is a precious experience. I’ve been kpopped, or specifically, I’ve been BEASTed in this one year. It changes my life. Yet I don’t have any regret xD

When BEAST announced that they’ll have a WORLD TOUR, yes it’s a WORLD TOUR, people!!!, and Indonesia is on the list of the country they’ll visit, I was so damn happy. One promotor tweeted that if they get 5000 followers, they will hold BEAST concert in Indonesia. But, at last they didn’t manage to get that much followers and decided not to hold it because they doubt BEAST popularity in Indonesia. Ah, how sad I was at that time T_T There goes my hope T_T But then, some other promotors gave hint about artists they plan to bring to Indonesia. They even mentioned kpop or BEAST clearly. When they tweeted about specific date, i compared it to BEAST schedule. Actually, that was a frustrating moment. But i still prepared my money, i still had a little hope to see them live because rumour said they’ll come to Indonesia. One promotor was doing their survey. They said, it’s March or never. It’s too sudden, but i knew that it’s the only available schedule for BEAST. And finally, Marygops confirmed it. BEAST will have their Beautiful Show in Indonesia on March 17 at JITEC, that 2PM concert venue. Ticket will be sold soon. Whooaaa, i’m so excited. When the ticket sales started, i asked my friends to help me booked the ticket just in case i didn’t get it. I got mini heart attack that time because they said they will start selling it at 10 AM but rajakarcis opened it at 10.15 AM. I thought i couldn’t get it ToT But finally i got it from rajakarcis! \o/

Waiting for the D-Day is really a dujun-dujun moment *dugun dugun i meant xD* There was a project held by a fanbase to give BEAST members a gift. And i had a chance to give to Dongwoon. Actually I wanna give some present to Kikwang because he’s my bias and his birthday is coming soon. But it’s okay, Dongwoon is my 2nd bias. xD I gave him a t-shirt with AKU GANTENG and yeah meme on it. I custom made it in Villour, quite expensive but yeah i’m blinded by love. LOL. Because it’s too embarassing, i bought another t-shirt from gantibaju.com. I also put a letter & Kikwang bday card on the gift. And i put salonpas gel too on it because i heard that they’ll hold highfive event and i was feeling bad for them. LOLOLOL. I’m feeling so embarassed now for doing this. What i regret is i should pay some money if i wanted to give it to them. The money was for project donation actually. But still.. Because later i know that there’ll be gift corner on the venue. Fuuu. I should just put it on the gift corner -_-

Because there’ll be gift corner, i bought Kikwang a birthday present. A cap. Not that expensive and i know he usually buys much more expensive cap than it but i just hope it shows my sincerity. Halah xD I found an uno card pack with Thomas & Friends character on it, wanna buy it for Yoseob but it’s quite expensive. So i didn’t buy it. Sorry Yoseob >_< It’s for preschooler though, so don’t feel that bad xD For this concert, I also buy new pocket camera because my old pocket camera is not that good in dark room, I proved it in Kahitna concert. And i don’t want to get poor quality photos from Beautiful Show, so that i buy a new one. Yeah, the impulsive me wins -___-

On the D-Day, I went to Jakarta with B2UTY Bandung, they said they’ll depart on 8AM but we actually departed on 9AM. -___-” The only people I knew there is Lala. We arrived at JITEC around 12 PM. I exchanged my voucher to the real ticket at the lobby, then went to musholla, then to 3rd floor. Whoaa, it was crowded there. And it was still around 1 or 2 PM. The open gate will be on 6PM, though -___- I bought Kikwang slogan from Meet The Universe there. I also met Ai, from Surabaya, my t-shirt buyer. Then I put my remaining t-shirt that i sold, selling it to people there. But that’s not for a long time, the security asked us not to selling goods there. Fuuu. And because of that, i ended up bring the t-shirt to the concert. It’s quite heavy. Boys, help meee bring those ToT

My ticket was festival right, we queued at parking lot on 8th floor. It was so damn hot there. At 6.15 PM, i finally got into the venue. I changed my sandals into wedges because I’m quite short. xD But because of this, Lala & I lost our good spot. Huaa, i’m so sorry la. >_< We were like on the 4th or 5th row. Not that close to the boys ToT Before concert started at 8PM, BEAST video greeting to Indonesia was played. And their songs also played too. We sang along their songs. I prepared my lightstick, cameras, and fanboard on my jacket.

inside the venue

And at 8PM the concert finally started! They played intro video. And then BEAST boys appeared with Special!. I still have goosebump everytime I listen to Special, I remember that moment when the boys appeared. Boys, i miss you all ;A;

i'm readyyy

finally ;A;

They continued Special with Soom & Shock. Aaaa, i can’t see them clearly. Too many cameras there! Even my camera didn’t get good video because i kept moving it to get a better position. If i can choose, i prefer no camera rule in the venue. Fuuu. I can’t tell if the boys are more handsome in real life because i can’t see them clearly. I also can’t tell if Kikwang is like a little prince because he’s short. I can’t even see him from head to toe. It was really different from 2PM concert. I can see them clearly. Maybe because the stage is different. On 2PM concert, there was outer stage. But in BEAST concert, there was only inner stage. And people centered on that spot. Fuuu. I’m mad!

special

everyday i shock, shock!

After that, they did talking session. They introduced themselves in Bahasa. OMG, asdahsdgashdg! So cuteeee >_< When Kikwang asked us to answer his Are you readehhh, he even said BAGUS! OMG, my baby, i love youuu! I was afraid he wouldn’t smile a lot at the concert because what i read on twitter is he didn’t smile much at the presscon and people calling him rude for doing that. But he smiled a lot, i’m so happy TTATT Bagus kiki, bagus sayanggg. cup cup muahhh :* When the boys expressed their thanks and love for Indonesian B2UTy, i kept saying gomballl. Hahaha. xD Boys, you’re so gombal but i like it xD xD

Soon, their Mistery MV is played. I’ve watched it, but seeing it again on a bigger screen. OMG, the boys are so handsome >_< After that, they sang Easy with standing mic. OMG, they were so damn gorgeous. Too bad, most of the time i saw it from the big screen T_T After that, Clenching A Tight Fist, we held a paper with The One and Only BEAST in hangul. One of that fanbase projects.

easy

There’s also Yet performance. Yoseob came closer to my area. And in I knew It performance, i love the dance but I can’t see it clearly. I keep my fancam focused to Kikwang :3

kikwang ❀

I forgot the exact song list so sorry if i mix it, but there was Hyunseung solo performance with Amurut. He is the jonna sexy, hyperactive, 4D Prince. He is soooooo beautiful in real life. I managed to get a glimpse detail of real life Hyunseung. Handsome is not the best term for him. He is beautiful. Period

hyunseung & tiger jacket, rawrrr

And Junhyung solo performance with Living Without You. Full of swag. And at the end, pwahaha, he dropped his mic. Gwenchana junhyungie :3 #pukpuk

When The Door Closes, Doojoon & Dongwoon performance. Dongwoon’s voice cracked a bit and later i knew people talking about it. But don’t you know that Hyunseung voice was also cracked during his solo performance? You can see it in my fancam. Why don’t people talking about it? Oh, my poor dongsaeng. Let me hug you Son Nam Shin xD On this performance, Doojon is on the right stage so my focus was on him. At the end, they raised the stage where the boys stand. In seoul, there was wings effect during that part. But it can’t be found in Indonesia. I was hoping for the wings effect though -___-

dongwoon

Then, Let It Snow. My baby Kikwang and Hyunseung turn. With that home-like aquarium set and touch my own sexy body dance movement. And Kikwang was on right side, yeayy! Even i knew that they didn’t bring dancers to Indonesia, i was still worried that there will be female dancer touch my Kikwangie. Nooo, i just can’t imagine that happened in front of me. But, yeah there was no dancer. Fiuhhh xD At the end, there was snow effect. Ummm, not really snow, because it was sprayed from the bottom part.

fierce kikwang

Next was Thanks To from Junseob. Ahhh, they’re cute. I can see a bit of Junhyung detail. He’s really white and he had freckles (?) on his skin because he’s too white (?) I don’t know. Their interaction after the song is cute. Aaaa xD xD xD I kept screaming everytime I saw Junhyung, he’s so gorgeous in real life xD

junseob

Then Should I Hug Or Not, i wish they bring their dancers on this song. I wanna see it so bad. Hiks. Btw, I love Kikwang’s shirt during this performance. His body fit the shirt and he looked good. Ah, my baby boy xD When he said dugun dugun and did that chest touching movement. That’s so cute. xD Doojoon’s Pulau teibuuuu is also so cutee. xD And If i’m not mistaken, they gave flowers when they sang this song. When the flower flew near my area, people trying to grab it and I was like swept away with the people wave. At that moment, i was thinking should i just fell so that the BEAST boys help me to stand. Pwahaha, bad girl xP

2junkwang

junhyung's face, lol

And when they took a girl to the stage for You performance. They took it from festival left and didn’t even bother to see the festival right TTATT I was holding my fanboard with jeoyo! jeoyo! (Me! Me!) written on it. They didn’t see it. Ah, i’m sad. Kikwangie put his hand on the girl mouth and kissed his own hand. Hyunseung put her head on the girl’s lap, Yoseob did back hug, Doojoon gave her teddy bear and flower. Mmm, i don’t really remember the details. Ah, all I know is I envy her >_<

neo, nappeun namja!

junhyung must be jealous

boys, you...

Then The Fact, Fiction, On Rainy Days, and Freeze. Aah, I love it so much >_<

fiction

Then VCR shown, video from their predebut, debut, first win, etc. There’s a moment when Kikwang’s style similar to JB of Dream High 2 and i shouted JB because of it. But it was awkward because maybe people next to me thought that I mistakenly said JB for AJ. LOLOLOL

They also sang I Like You The Best, one of my favorite songs. <333 Hyunseung danced randomly on the center stage. Pwahaha, this 4D prince. xD Then Oasis, last before encore πŸ˜₯

before encore

On encore, they changed their clothes to Beautiful Show t-shirt. They sang VIU & Beautiful with that fun dance. I was happy & sad at the same time. It’ll end soon TAT That time, i held my 2 sides fanboard. 1st side is my birthday greeting to Kikwang, the other side is son nam shin. But i think Kikwang & Dongwoon didn’t see it. T_T They come closer to my side, but too bad, my camera was already off during that time. Aaaa. ToT They also bowed to us. Ahhh, my humble and kind boys. Thank youuuu <333

kikwangieee

thank you biseuteu :")

Anddd at the end, i can say that i’m not satisfied with the concert. Not because their performance is bad. Their performance is really good. But i can’t see it clearly because my position was not good. T_T And I feel like watching them from DVD is much better. But still, i wanna see them in person again. Weird enough? Yes. I wanna see them in more detail! And one thing that i notice, they moved from one spot to another spot too fast. T_T

Ah boys, reminiscence this makes me miss you. I wanna see you again T_T Please come back to Indonesia, okay T_T

Andd please don’t mind my english & the grammar mistakes. I know my english is bad orz